Links 2019-07-29T15:18:57+00:00

Rankingfactor: Links

Links en anchor text

Binnen je eigen website dien je gebruik maken van links naar relevante webpagina’s of bijvoorbeeld de homepage. (interne linkstructuur) Dit levert minder linkwaarde op maar verhoogt zeker het gebruiksgemak van je website en is daarom belangrijk voor de user experience. (gebruikersgemak)
Je kunt deze links versterken door het toepassen van de zogenaamde anchor text. Dit is de tekst die de lezers zien staan en waar ze op kunnen klikken. Hierdoor wordt het tijdens het crawlen/indexeren van je website voor de zoekmachine makkelijker om je website te analyseren en plaatst het de anchor tekst in verhouding met de link die erachter zit. Zorg dus dat je anchor teksten kloppen in verhouding tot de link die erachter zit.

Link building

Een van de meest gebruikte methoden bij het optimaliseren van SEO Links is linkbuilding. Linkbuilding houdt kortweg in dat andere (relevante!) websites naar jouw website vermelden. Des te vaker jij wordt genoemd op een website, des te belangrijker Google jouw website gaat vinden. Let wel op: het gaat hierbij wel om kwalitatieve links. Overal links verzamelen bij website die zelf ook een slechte score hebben of die niet relevant zijn heeft geen nut; dat straft Google weer af. Een goede verwijzing naar jouw website heeft een linkwaarde waardoor jij ook een hogere ranking krijgt.

Meer informatie

Wil je meer informatie hebben over de Rankingsfactoren in Google Adwords en wat jij kunt doen om je positie te verbeteren? Neem contact met ons op 020 – 757 0800 of via onderstaande button.

Contactformulier